Obchodné podmienky


internetového obchodu PrimeFit.sk

 
1. Všeobecné ustanovenia


1.1. Prevádzkovateľom internetového
obchodu PrimeFit.sk je obchodná spoločnosť Premium Advice s. r. o. so sídlom Račianska 88 B, 831 02  Bratislava - mestská časť Nové Mesto, IČO: 52 119 238, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 133664/B (ďalej len „prevádzkovateľ“ alebo „predávajúci“).


1.2. Internetový obchod PrimeFit.sk je určený na propagáciu a predaj športových potrieb, fitness výživy a produktov na podporu a rozvoj zdravého životného štýlu. Internetový obchod je dostupný na webovej lokalite www.primefit.sk (ďalej len „internetový obchod“).


1.3. Tieto obchodné podmienky vymedzujú rozsah práv a povinností prevádzkovateľa ako predávajúceho a užívateľa internetového obchodu ako kupujúceho pri uzatváraní kúpnej zmluvy v internetovom obchode.

1.4. Kúpou tovaru cez internetový obchod vzniká medzi predávajúcim a kupujúcim kúpna zmluva (ďalej len „kúpna zmluva“).

1.5. Predmetom kúpnej zmluvy je tovar predávaný v internetovom obchode a dodaný kupujúcemu.


2. Kupujúci


2.1.
 Kupujúcim je fyzická osoba spotrebiteľ, fyzická osoba podnikateľ a právnická osoba.


2.2. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

2.3. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim ako spotrebiteľom sa spravuje ustanoveniami týchto obchodných podmienok, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 102/2014 Z. z.“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.

2.4. Fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba sú subjekty, ktoré pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy konajú v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti, inej podnikateľskej činnosti alebo činnosti prislúchajúcej povahe a účelu právnickej osoby.

2.5. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim v postavení osôb podľa ods. 2.4. sa spravuje týmito obchodnými podmienkami v rozsahu uvedenom v bode 14. a ustanoveniami § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ustanovenia o kúpnej zmluve).

2.6. Osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy s predávajúcim uvedie vo fakturačných údajoch aspoň jeden z nasledujúcich údajov, bude automaticky považovaná za kupujúceho podľa ods. 2.4. a zmluvný vzťah s ňou bude založený v režime podľa ods. 2.5.: názov existujúcej právnickej osoby alebo obchodné meno svojho podnikania evidované v príslušnom verejnom registri, platné identifikačné číslo (IČO), iný platný identifikačný údaj prislúchajúci k podnikaniu alebo právnickej osobe (napríklad právna forma, DIČ, IČ DPH).


3. Uzavretie kúpnej zmluvy


3.1.
 Z kúpnej zmluvy, ktorej stranou je kupujúci v postavení spotrebiteľa podľa bodu 2. ods. 2.2., vznikne predávajúcemu povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu kúpnu cenu.


3.2. Z kúpnej zmluvy, ktorej stranou je kupujúci v postavení osoby podľa bodu 2. ods. 2.4., vzniká predávajúcemu povinnosť dodať kupujúcemu hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu.

3.3. Kúpna zmluva podľa ods. 3.1. alebo 3.2. medzi predávajúcim a kupujúcim je platne a účinne uzatvorená v okamihu akceptovania týchto obchodných podmienok kupujúcim; za okamih akceptovania týchto podmienok sa považuje odoslanie objednávky kliknutím na tlačidlo "objednať s povinnosťou platby". Po odoslaní objednávky doručí predávajúci kupujúcemu potvrdenie o jej prijatí, a to na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.

3.4. Pred uzatvorením kúpnej zmluvy má kupujúci možnosť sa oboznámiť s hlavnými vlastnosťami tovaru, a to vizuálnou podobou a textovým popisom.

3.5. Vizuálne zobrazenie tovaru v internetovom obchode, ako aj textový popis sú prevzaté od výrobcov alebo distribútorov. Vzhľadom na elektronickú povahu vyobrazenia tovarov v internetovom obchode, môže byť farebný odtieň tovaru alebo jeho obalu ovplyvnený kvalitou zobrazovacej jednotky (monitora počítača alebo displeja mobilného zariadenia), pričom predávajúci za tieto farebné odchýlky majúce povahu v kvalite zobrazovacej jednotky nezodpovedá.

3.6. Kupujúci má možnosť nakupovať v internetovom obchode ako registrovaný alebo neregistrovaný užívateľ. Predávajúci môže poskytnúť registrovanému užívateľovi zľavy z ceny nakupovaného tovaru, ak na tento tovar už nie sú uplatňované iné zľavy.

3.7. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu zobrazená celková cena tovaru a jednotlivé cenové položky, z ktorých celková cena pozostáva.

3.8. Kupujúci je vopred informovaný pred odoslaním objednávky zrozumiteľným spôsobom „OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“.

3.9. Ak si zmluvné strany dojednajú v kúpnej zmluve odlišné ustanovenia od ustanovení obchodných podmienok, majú v takom prípade odlišne dojednané ustanovenia v kúpnej zmluve prednosť pred dotknutými ustanoveniami obchodných podmienok.

3.10. Súčasťou kúpnej zmluvy sú tiež podmienky podmienených zliav (najmä zľava z ceny tovaru) alebo výhod (napríklad darček k objednávke), ktorých poskytnutie sa viaže na splnenie dodatočných podmienok, ktoré určil predávajúci a ktorých obsah je vždy súčasťou prebiehajúcej kampane zliav. Ak došlo k vedomému porušeniu podmienok podmienených zliav alebo iných výhod zo strany kupujúceho s cieľom neoprávnene získať výhody (napr. neoprávneným použitím zľavového kódu, neoprávneným využitím študentskej zľavy, a pod.), môže v takom prípade predávajúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo neposkytnúť podmienenú výhodu.

3.11. Kupujúci (spotrebiteľ) môže po uzatvorení kúpnej zmluvy podľa ods. 3.1. využiť svoje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy spôsobom uvedeným v týchto obchodných podmienkach.


4. Špekulatívna objednávka


4.1.
 Špekulatívna objednávka je akákoľvek objednávka, pri zadaní ktorej skutočný úmysel kupujúceho nesmeruje k uzatvoreniu alebo plneniu kúpnej zmluvy; plnením kúpnej zmluvy kupujúcim sa na tento účel rozumie prevzatie tovaru a zaplatenie kúpnej ceny.


4.2. Úmysel kupujúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu nie je skutočný, najmä ak:

a) zadaná objednávka vykazuje jeden alebo viac znakov nasvedčujúcich, že nejde o bežný omyl v písaní (napríklad chybné telefónne číslo a chybná e-mailová adresa, fiktívne fakturačné alebo dodacie údaje, nápadne vysoké množstvo objednaného tovaru),

b) zadaná objednávka vykazuje znaky uskutočneného testu spoľahlivosti internetového obchodu (zadaná objednávka je testom spoľahlivosti zo strany obchodného partnera predávajúceho), alebo

c) kupujúci, ktorého predchádzajúca objednávka je v evidencii podľa ods. 4.7., zadal opätovne objednávku s úhradou pri jej doručení.


4.3. Predávajúci po zistení predpokladov špekulatívnej objednávky podľa ods. 4.2., kontaktuje bezodkladne kupujúceho s cieľom overenia skutočného úmyslu kupujúceho.

4.4. Predávajúci v prípade zistenia predpokladu špekulatívnej objednávky podľa ods. 4.2. písm. c), môže podmieniť vybavenie objednávky požadovaním záruky od kupujúceho v podobe platby za objednaný tovar ešte pred jeho dodaním.

4.5. Predávajúci má právo okamžite odstúpiť od kúpnej zmluvy a špekulatívnu objednávku zrušiť, ak je splnená aspoň jedna z nasledovných podmienok:

a) bola zadaná špekulatívna objednávka podľa ods. 4.2. písm. b),

b) kupujúceho nie je možné v prípade špekulatívnej objednávky podľa ods. 4.2. písm. a) a c) kontaktovať na účely overenia jeho skutočného úmyslu alebo kupujúci na tento účel s predávajúcim odmietne komunikovať,

c) kupujúci odmieta predávajúcemu poskytnúť záruku podľa ods. 4.4.

4.6. Kupujúci si je vedomý, že prípadným zadaním a plnením špekulatívnej objednávky môže predávajúcemu vzniknúť škoda, ktorej náhradu si môže voči kupujúcemu uplatňovať.

4.7. Kupujúci, ktorý zadal objednávku a bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy riadne doručovaný tovar neprezval a nezaplatil zaň kúpnu cenu, čím spôsobil predávajúcemu škodu, berie akceptovaním týchto obchodných podmienok na vedomie, že predávajúci si o tejto jeho objednávke vedie evidenciu na účely ochrany práv a oprávnených záujmov predávajúceho, ako aj s cieľom predchádzať vzniku podobných škôd. Písomná informácia o spracúvaní osobných údajov na tento účel je k dispozícii na webovej stránke internetového obchodu v sekcii „Ochrana osobných údajov“.


5. Dodanie tovaru


5.1.
 Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar v požadovanom množstve, akosti a bez vád, a to v dohodnutej alebo primeranej lehote, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.


5.2. Ak predávajúci nie je schopný dodať objednaný tovar v lehote uvedenej na webovej stránke internetového obchodu pri jeho objednávaní alebo v lehote podľa ods. 5.1., bezodkladne o tom informuje kupujúceho. Kupujúci má v takom prípade právo:

a) odstúpiť od kúpnej zmluvy,

b) požadovať dodanie tovaru po stanovení novej lehoty dodania, alebo

c) požadovať dodanie alternatívneho alebo iného tovaru.

5.3. Kupujúci je povinný odovzdať predávajúcemu taký rozsah osobných údajov, ktorý je nevyhnutný pre riadne dodanie objednaného tovaru. Predávajúci môže za týmto účelom vyzvať kupujúceho, aby doplnil svoje dodacie údaje (adresu doručenia a kontaktné údaje) a poskytnúť mu na splnenie tejto povinnosti primeranú lehotu. Plynutie lehoty na doručenie tovaru podľa ods. 5.1. sa týmto prerušuje do času doplnenia požadovaných dodacích údajov zo strany kupujúceho.

5.4. Predávajúci dodá kupujúcemu tovar spôsobom, ktorý si zvolil sám kupujúci.

5.5. Predávajúci poskytuje kupujúcemu štandardné možnosti pre dodanie a prevzatie tovaru, a to najmä prostredníctvom poštového podniku, výdajného miesta tretej osoby alebo osobným prevzatím na výdajnom mieste predávajúceho.

5.6. Odoslaním objednávky je zvolený spôsob dodania tovaru záväzný pre obe strany a nie je možné ho dodatočne meniť, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.

5.7. Kupujúci je povinný prevziať tovar pri dodaní, a to:

a) v deň doručenia z rúk kuriéra poštového podniku,

b) do 5 pracovných dní od doručenia oznámenia predávajúceho o možnosti jeho prevzatia, ak je spôsobom dodania tovaru osobné vyzdvihnutie na prevádzke predávajúceho, alebo

c) v úložnej dobe podľa pravidiel poštového podniku alebo výdajného miesta tretej osoby.

5.8. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru si tovar prezrieť, či nevykazuje známky viditeľného poškodenia a či je dodaný podľa parametrov odoslanej objednávky. Kupujúci nie je povinný tovar prevziať, ak vykazuje v tomto ustanovení uvedené vady alebo iné vady.

5.9. Ak kupujúci neprevezme dodaný tovar s tvrdením, že vykazuje vady a takéto tvrdenie sa ukáže byť dôvodné, v takom prípade trvá povinnosť predávajúceho dodať tovar bez vád; táto povinnosť trvá v prípade kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, iba ak kupujúci neuplatnil svoje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 10. týchto obchodných podmienok.

5.10. Vlastnícke právo prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru kupujúcim na mieste dodania ním určenom; to platí aj v prípade prevzatia tovaru treťou osobou, ktorú na tento účel poveril kupujúci.

5.11. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď on alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar od predávajúceho, alebo ak tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci aj napriek tomu tovar neprevezme.

5.12. V prípade, že kupujúci neprevezme tovar od poštového podniku alebo na výdajnom mieste, môže si predávajúci uplatňovať voči kupujúcemu náhradu nákladov vo výške zodpovedajúcej sume poplatku za doručenie neprevzatého tovaru.

5.13. Pri všetkých spôsoboch dodania tovaru je odovzdanie tovaru kupujúcemu podmienené platbou za dodaný tovar.

5.14. V závislosti od zvoleného spôsobu dopravy môže byť kupujúci vyzvaný k podpísaniu dodacieho listu.

5.15. Predávajúci, tretia osoba poskytujúca službu výdajného miesta alebo poštový podnik môžu vyzvať kupujúceho alebo osobu poverenú kupujúcim pri prevzatí tovaru na overenie totožnosti.       


6. Osobitné ustanovenia k dodaniu tovaru zo skladu partnera (dropshipping)


6.1.
 Ak si kupujúci objedná tovar, v popise ktorého je uvedené „dodá partner“, v takom prípade objednaný tovar odošle priamo kupujúcemu partner predávajúceho.


6.2. Na účely ods. 6.1. je partnerom predávajúceho výrobca objednaného tovaru, distribútor objednaného tovaru alebo iný subjekt s postavením veľkoobchodníka, ktorý prijal záväzok odoslať kupujúcemu prostredníctvom poštového podniku objednaný tovar.

6.3. Kupujúci odoslaním objednávky tovaru podľa ods. 6.1. súhlasí, že mu tovar prostredníctvom poštového podniku odošle priamo partner predávajúceho. Na tento účel odovzdá predávajúci svojmu partnerovi osobné údaje kupujúceho v rozsahu nevyhnutnom na riadne doručenie tovaru kupujúcemu; písomná informácia o spracúvaní osobných údajov na tento účel je k dispozícii na webovej stránke internetového obchodu v sekcii „Ochrana osobných údajov“.

6.4. Na dodanie tovaru kupujúcemu podľa tohto bodu sa vzťahujú primerane aj všeobecné ustanovenia o dodaní tovaru podľa bodu 5., ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.


7. Platba za tovar a náklady spojené s jeho doručením


7.1.
 Kupujúci je povinný zaplatiť za tovar cenu potvrdenú odoslaním objednávky, a to najneskôr pri prevzatí tovaru.


7.2. Ceny zverejňované pri tovaroch sú konečné po zohľadnení zliav a príslušnej sadzby dane z pridanej hodnoty.

7.3. Súčasťou platby za tovar sú tiež náklady na jeho doručenie kupujúcemu (dopravné), náklady súvisiace s prípravou zakúpeného tovaru na odoslanie (balné) a dodatočné náklady v závislosti od zvoleného spôsobu platby (dobierkovné). S cenami za jednotlivé spôsoby dodania a spôsoby platby je kupujúci oboznámený pri objednávaní tovaru.

7.4. Kupujúci môže uhradiť cenu jedným zo spôsobov, ktorý mu je daný na výber počas objednávania tovaru. Zvolený spôsob úhrady nie je možné po odoslaní objednávky zmeniť, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.

7.5. Predávajúci v reakcii  na uskutočnenú platbu vystaví a doručí kupujúcemu elektronické vyhotovenie faktúry na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, s čím kupujúci vyjadruje súhlas; takto vystavená faktúra je rovnocenná s faktúrou v listinnej podobe, pričom e-mailová správa s doručenou faktúrou má povahu trvanlivého nosiča podľa § 2 ods. 7 zákona č. 102/2014 Z. z. Vystavená a doručená faktúra je tiež dodacím a záručným listom, pokiaľ nie je uvedené inak.

7.6. Predávajúci si vyhradzuje právo doplniť odovzdané fakturačné údaje alebo opraviť údaje vo vystavenej faktúre tak, aby bol ich rozsah v súlade s ustanovením § 74 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty a aby nevykazoval chyby v písaní.


8. Vady tovaru a reklamácia tovaru


8.1.
 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má dodaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.


8.2. Práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho pri uplatnení zodpovednosti za vady dodaného tovaru, ako aj podmienky a spôsob vybavenia reklamácie sú osobitne upravené v reklamačnom poriadku predávajúceho.

8.3. Ak je kupujúcim iná osoba ako spotrebiteľ, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru, a to iba v rozsahu záručných podmienok deklarovaných výrobcom.


9. Právo na odstúpenie od zmluvy


9.1.
 Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.


9.2. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy celkom (ak chce vrátiť všetky dodané tovary) alebo sčasti (ak chce vrátiť len niektoré z dodaných tovarov).

9.3. Na účely určenia začiatku plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy sa tovar považuje za prevzatý okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme:

a) objednaný tovar, alebo

b) posledný z dodaných tovarov, ak sa tieto tovary dodávajú na základe jednej objednávky.

9.4. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

b) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

9.5. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:

a) nie je možné tovar ani pri vynaložení všetkého úsilia dodať, a to najmä z dôvodov na strane výrobcu alebo distribútora; o odstúpení od zmluvy formou zrušenia objednávky informuje predávajúci kupujúceho bez zbytočného odkladu po tom, čo sa dozvie o nedostupnosti tovaru;

b) pri splnení predpokladov špekulatívnej objednávky podľa bodu 4. ods. 4.2. a súčasnom splnení podmienok na odstúpenie od kúpnej zmluvy pri špekulatívnej objednávke podľa bodu 4. ods. 4.5.;

c) kupujúci ani v primeranej lehote mu poskytnutej neodovzdal predávajúcemu taký rozsah osobných údajov, ktorý je nevyhnutný pre riadne dodanie objednaného tovaru;

d) kupujúci bez riadneho uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 10. neprevezme tovar pri jeho dodaní podľa bodu 5. ods. 5.7.;

e) po splnení podmienok na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 3. ods. 3.10.


10. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy


10.1.
 Kupujúci môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 9. u predávajúceho v listinnej podobe (doručením na adresu sídla predávajúceho uvedenú v bode 1. ods. 1.1.) alebo prostredníctvom e-mailu (doručením na e-mailovú adresu reklamacie@primefit.sk). Na tento účel môže kupujúci použiť formulár na odstúpenie od zmluvy dostupný na webovej stránke obchodu.


10.2. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň 14-dňovej lehoty podľa bodu 9. ods. 9.1. Pre vylúčenie pochybností sa odoslaním myslí podanie na poštovú prepravu alebo odoslaním e-mailu na reklamacie@primefit.sk.

10.3. Dôkazné bremeno o uplatnení práv na odstúpenie znáša kupujúci.

10.4. V prípade, že nebola preukázaná existencia práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo ak kupujúci nepreukázal uplatnenie tohto práva, a zároveň kupujúci už vrátil tovar späť predávajúcemu, bude v takom prípade tovar odoslaný späť kupujúcemu na jeho náklady.

10.5. Predávajúci si svoje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 9. ods. 9.5. uplatňuje zrušením objednávky a bezodkladným informovaním kupujúceho o tejto skutočnosti elektronickou formou na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol vo svojej objednávke. Účinky odstúpenia nastávajú v okamihu odoslania informácie o odstúpení.


11. Dôsledky odstúpenia od zmluvy


11.1.
 Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení zmluvy podľa bodu 10. ods. 10.1. vráti kupujúcemu všetky platby prijaté v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (najmä kúpnu cenu a náklady na doručenie tovaru kupujúcemu).


11.2. Ustanovenie ods. 11.1. sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý kupujúcemu ponúkol predávajúci. V tomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu iba sumu zodpovedajúcu najlacnejšiemu bežnému spôsobu doručenia, ktorý bol kupujúcemu ponúknutý pri zadávaní objednávky.

11.3. Ustanovenie ods. 11.1. sa tiež nevzťahuje na vrátenie platby za doručenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy sčasti (ak chce kupujúci vrátiť len niektoré z dodaných tovarov), ak náklady na doručenie tovaru neboli kupujúcemu účtované pre každý tovar jednotlivo, ale ako pevná suma, ktorej výška nie je určovaná v závislosti od počtu objednaných tovarov; v takom prípade nevráti predávajúci kupujúcemu platbu za doručenie tovaru.

11.4. Predávajúci vráti kupujúcemu platby rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Kupujúci má však právo sa dohodnúť s predávajúcim na inom spôsobe platby, ktorý nie je zaťažený žiadnymi ďalšími poplatkami.

11.5. Predávajúci vráti kupujúcemu platby, iba ak mu kupujúci doručil dodaný tovar späť alebo preukázal zaslanie tovaru späť predávajúcemu, a to podľa toho, ktorá z týchto skutočností nastane skôr.

11.6. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť predávajúcemu, a to odoslaním na poštovú adresu sídla predávajúceho uvedenú v bode 1. ods. 1.1. týchto obchodných podmienok.

11.7. Kupujúci spolu s tovarom doručí predávajúcemu tiež kópiu daňového dokladu preukazujúcu zaplatenie tovaru (faktúra) a fotokópiu dodacieho listu (alebo iného dokladu preukazujúceho doručenie), ktorú vystavil dopravca kupujúcemu alebo ním určenej tretej osobe pri fyzickom prevzatí tovaru.

11.8. Lehota podľa ods. 11.6. sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň tejto 14-dňovej lehoty.

11.9. Priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci. V prípade tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť späť poštou, predstavuje hodnota priamych nákladov spojených s ich vrátením sumu do 10 EUR.

11.10. Kupujúci zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru (za škodu vzniknutú na vrátenom tovare) v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

11.11. Ak odstupuje od kúpnej zmluvy predávajúci podľa bodu 9. ods. 9.5. a bodu 10. ods. 10.5. a kupujúci za objednaný tovar už zaplatil, v takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu bezodkladne, najneskôr však do 3 pracovných dní.


12. Alternatívne riešenie sporov


12.1.
 Kupujúci má právo sa obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.


12.2. Ak predávajúci na žiadosť podľa ods. 12.1. odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci v takom prípade právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon ARS“).

12.3. Kupujúci podáva návrh s náležitosťami podľa § 12 zákona ARS príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov. Zoznam subjektov ARS sa nachádza na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR a kupujúci má spomedzi týchto subjektov právo voľby.

12.4. Návrh môže podať len fyzická osoba spotrebiteľ, ak hodnota sporu presahuje 20 EUR, a to v lehote jedného roka od doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť kupujúceho o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal.

12.5. Alternatívne riešenie sporu je spravidla bezodplatné, ale subjekty môžu požadovať od kupujúceho poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty.


13. Ochrana osobných údajov


13.1.
 Predávajúci spracúva osobné údaje v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov).


13.2. Podrobná písomná informácia o ochrane osobných údajov je k dispozícii na webovej stránke internetového obchodu v sekcii „Ochrana osobných údajov“.


14. Osobitné ustanovenia k zmluve uzatvorenej s fyzickou osobou podnikateľom alebo právnickou osobou


14.1.
 Na právny vzťah založený zmluvou medzi predávajúcim a fyzickou osobou podnikateľom sa nevzťahujú ustanovenia týchto obchodných podmienok v rozsahu bodu 3. ods. 3.11., bodu 8. ods. 8.1. a 8.2., a bodov 9., 10., 11. a 12.


14.2. Na právny vzťah založený zmluvou medzi predávajúcim a právnickou osobou sa nevzťahujú ustanovenia týchto obchodných podmienok v rozsahu bodu 3. ods. 3.11. bodu 8. ods. 8.1. a 8.2., a bodov 9., 10., 11. a 12. Ustanovenia bodu 13. týchto obchodných podmienok sa vzťahujú len na fyzickú osobu konajúcu v mene právnickej osoby alebo zastupujúcu právnickú osobu vo vzťahu založenom kúpnou zmluvou.


15. Záverečné ustanovenia


15.1.
 Predávajúci je oprávnený pri uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy alebo uplatnení práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady požadovať od kupujúceho preukázanie totožnosti, a to umožnením predávajúcemu nahliadnuť do platného dokladu totožnosti kupujúceho alebo jeho zástupcu; predávajúci je oprávnený odmietnuť uplatnenie práva, ak nebola riadne preukázaná totožnosť kupujúceho alebo osoby oprávnenej zastupovať kupujúceho.


15.2. Ak má posledný deň lehoty určenej podľa týchto podmienok pripadnúť na sobotu alebo deň pracovného pokoja (nedeľu, štátny sviatok), je posledným dňom lehoty nasledujúci pracovný deň.

15.3. Akákoľvek forma komunikácie medzi predávajúcim a kupujúcim sa považuje za rovnocennú. V prípade elektronickej komunikácie sa správa považuje za odoslanú v okamihu jej odoslania na e-mailovú adresu adresáta. V prípade listovej písomnej zásielky sa písomnosť považuje za doručenú v okamihu, keď sa dostane do dispozície adresáta doručovaním na jeho adresu; to neplatí v prípade tých práv, ktoré sú podľa všeobecne záväzných právnych predpisov uplatnené už podaním písomnosti na poštovú prepravu. Ak nie je možné zistiť okamih doručenia listovej zásielky, považuje sa za doručenú v deň jej späťvrátenia odosielateľovi.

15.4. Právne vzťahy založené medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.

15.5. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť tieto obchodné podmienky alebo ich nahradiť novými obchodnými podmienkami. Tým nie je dotknutý zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý sa spravuje obchodnými podmienkami platnými a účinnými v čase uzavretia zmluvy.

15.6. Ak sa niektoré z ustanovení týchto obchodných podmienok dostane do kolízie so zákonnou právnou normou, platí v takom prípade príslušné ustanovenie všeobecne záväzného právneho predpisu.

15.7. Neoddeliteľnou súčasťou týchto obchodných podmienok je reklamačný poriadok a formulár na odstúpenie od zmluvy.


15.8. Tieto obchodné podmienky sú k dispozícii na adrese výdajného miesta predávajúceho alebo v elektronickej podobe na webovej stránke internetového obchodu.

15.9. Otázky ohľadom týchto obchodných podmienok môže kupujúci alebo ktorákoľvek osoba adresovať predávajúcemu na e-mailovú adresu info@primefit.sk

15.10. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 20.6.2021, a nahrádzajú znenie obchodných podmienok zo dňa 1.4.2020.

 

Reklamačný poriadok


internetového obchodu PrimeFit.sk


1. Všeobecné ustanovenia


1.1.
Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho pri uplatnení zodpovednosti za vady dodaného tovaru, ako aj podmienky a spôsob vybavenia reklamácie.


1.2. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok vymedzujúcich rozsah práv a povinností kupujúceho a predávajúceho pri uzatváraní kúpnej zmluvy v internetovom obchode PrimeFit.sk.


2. Vady dodaného tovaru


2.1. 
Ak dodaný tovar nemá vlastnosti vymienené kupujúcim, deklarované predávajúcim alebo obvyklé (štandardné) vlastnosti, má v takom prípade vady.


2.2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má dodaný tovar pri prevzatí kupujúcim, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.


2.3. Kupujúci má možnosti si tovar prezrieť pri jeho dodaní a odmietnuť prevzatie, ak má tovar vady (najmä v prípade nekompletnej alebo poškodenej zásielky). Ak tieto vady nemal možnosť spozorovať pri preberaní tovaru, musí ich vytknúť bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr však do 24 hodín od prevzatia tovaru. V opačnom prípade uzná predávajúci reklamáciu týchto vád iba v prípade, ak kupujúci preukáže, že tovar mal tieto vady už pri jeho prevzatí.


2.4. Predávajúci však nezodpovedá:


a) pri použitých veciach za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením,
b) pri veciach predávaných za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena,
c) za vady bežného opotrebenia v dôsledku obvyklého alebo nadmerného používania tovaru,
d) za vady, ktoré vznikli po uplynutí záručnej doby,
e) za vady spôsobené nesprávnym skladovaním, nesprávnou manipuláciou alebo neodborným zásahom.

2.5. Ak bol kupujúcemu dodaný tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, v takom prípade zodpovedá predávajúci len za tie vady, ktoré existovali pri prevzatí takého tovaru.


2.6. Vadou dodaného tovaru však nie je celkové opotrebenie ešte pred uplynutím záručnej doby, ak z povahy dodaného tovaru vyplýva, že jeho životnosť je kratšia než záručná doba.


3. Záručná doba


3.1. 
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, zodpovedá predávajúci aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru, a to v záručnej dobe 24 mesiacov alebo 12 mesiacov, ak ide o dodanie použitého (zánovného) tovaru.


3.2. Záručná doba začína plynúť dňom, kedy kupujúci prevzal tovar.


3.3. Pri potravinárskom tovare je možné uplatniť reklamáciu len v lehote, ktorá zodpovedá dátumu spotreby alebo dátumu minimálnej trvanlivosti vyznačenom na obale takéhoto tovaru.


3.4. Ak výrobca tovaru deklaruje pri dodanom tovare záručnú dobu, ktorá presahuje zákonnú dobu 24 mesiacov, môže si kupujúci v takom prípade uplatniť zodpovednosť za vady po uplynutí zákonnej záručnej doby 24 mesiacov priamo u výrobcu v súlade s jeho podmienkami na uplatnenie reklamácie.


3.5. Kupujúci preukazuje svoje práva zo zodpovednosti za vady v záručnej dobe na základe záručného listu. Ak nebol vydaný osobitný záručný list, je v takom prípade záručným listom doklad o zaplatení ceny za dodaný tovar alebo faktúra (daňový doklad).


3.6. Uplynutím záručnej doby zanikajú práva zo zodpovednosti predávajúceho za vady.


4. Práva kupujúceho pri uplatnení nároku zo zodpovednosti za vady


4.1. 
Ak ide o odstrániteľné vady, môže kupujúci v takom prípade požadovať uplatnenie jedného z nasledovných práv:


a) právo žiadať, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená,
b) právo na výmenu tovaru, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.


4.2. Aj napriek voľbe kupujúceho podľa ods. 4.1. môže predávajúci vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.


4.3. Za neodstrániteľnú vadu tovaru sa považuje taká vada:

a)
 ktorú nie je možné technicky odstrániť a zároveň ktorá bráni tomu, aby sa dodaný tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, alebo

b)
 ktorú nie je možné technicky odstrániť, ale nebráni riadnemu užívaniu dodaného tovaru.


4.4. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré bránia tomu, aby sa dodaný tovar mohol riadne užívať, môže kupujúci v takom prípade požadovať uplatnenie jedného z nasledovných práv:

a) právo na výmenu dodaného tovaru,
b) právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

4.5. Tie isté práva podľa ods. 4.4. prislúchajú kupujúcemu aj v prípade odstrániteľných vád, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo väčší počet vád riadne užívať dodaný tovar.


4.6. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia tomu, aby sa dodaný tovar mohol riadne užívať, má kupujúci v takom prípade právo na primeranú zľavu z ceny. Pri posudzovaní výšky zľavy sa prihliada na zníženie hodnoty dodaného tovaru v dôsledku vady.


4.7. Po uplynutí 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie vzniká kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom:

a) právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
b) právo na výmenu reklamovaného tovaru za nový tovar.


4.8. Kupujúci je voľbou svojich práv podľa ods. 4.1., 4.4., 4.5. alebo 4.7 viazaný a nemôže jednostranne svoju voľbu práva zmeniť.


4.9. Na uplatnenie práva odstúpiť od kúpnej zmluvy sa primerane vzťahujú príslušné ustanovenia obchodných podmienok predávajúceho o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy.


5. Reklamácia a jej uplatnenie


5.1. 
Reklamáciou si kupujúci uplatňuje svoje práva zo zodpovednosti za vady dodaného tovaru.


5.2. Kupujúci môže reklamovať tovar na diaľku alebo osobne, podľa toho, ktorý spôsob je pre neho vhodnejší.


5.3. Kupujúci pri uplatňovaní reklamácie odovzdá predávajúcemu:

a) tovar, o ktorom sa domnieva, že trpí vadami,
b)
 fotokópiu záručného listu, ak bol vydaný, v opačnom prípade fotokópiu dokladu o zaplatení tovaru alebo fotokópiu faktúry (daňový doklad), ktorá mu bola odovzdaná spolu s tovarom, a

c) vyplnený a podpísaný reklamačný formulár, ktorý je prílohou tohto reklamačného poriadku (povinne len v prípade reklamácie na diaľku).

5.4. Ak sa dodaný tovar reklamuje opätovne, predloží kupujúci tiež fotokópiu dokladu o vybavení predchádzajúcej reklamácie.


5.5. Ak kupujúci reklamuje tovar na diaľku, doručí predávajúcemu reklamovaný tovar spolu s dokumentmi podľa ods. 5.3. písm. b) a c) na adresu Premium Advice s. r. o., Račianska 88 B, 831 02  Bratislava.


5.6. Reklamácia sa považuje za prijatú v okamihu, keď bol predávajúcemu doručený alebo predložený reklamovaný tovar spolu s požadovanými listinnými dokumentmi. V tomto okamihu začína proces vybavovania reklamácie.


5.7. Predávajúci po prijatí reklamácie okamžite vystaví kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie. Toto potvrdenie odošle elektronicky na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v reklamačnom formulári.


6. Vybavenie reklamácie


6.1. 
Vybavením reklamácie sa má docieliť ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.


6.2. Predávajúci, v závislosti od uplatneného práva kupujúceho podľa bodu 4 ods. 4.1., 4.4 alebo 4.5 určí spôsob vybavenia reklamácie, a to po posúdení zložitosti reklamovanej vady buď ihneď alebo najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.


6.3. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu dodaného tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Fotokópia odborného posúdenia, ktorá odôvodňuje zamietnutie reklamácie, bude kupujúcemu doručená alebo odovzdaná najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.


6.4. Ak kupujúci uplatnil reklamáciu dodaného tovaru po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci reklamáciu zamietne, uvedie v takom prípade predávajúci v odôvodnení zamietnutia informáciu, kde môže kupujúci zaslať reklamovaný tovar na posúdenie. Počas vykonania odborného posúdenia z iniciatívy kupujúceho záručná doba neplynie. Ak takéto odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže kupujúci uplatniť reklamáciu znovu. Znovu uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.


6.5. Náklady na odborné posúdenie znáša predávajúci, a to bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.


6.6. Predávajúci vydá kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

6.7. Ak kupujúci nevyužil právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, je v takom prípade povinný si prevziať pôvodný tovar alebo nový tovar v závislosti od spôsobu vybavenia reklamácie. V prípade, že kupujúci si tovar nemôže prevziať osobne, bude mu doručený na adresu uvedenú v reklamačnom formulári.

6.8. Ak kupujúci tovar neprevezme osobne do 30 dní od vybavenia reklamácie alebo pri jeho doručení na adresu uvedenú v reklamačnom formulári, znáša v takom prípade kupujúci náklady na skladovanie alebo náklady na opätovné doručenie.


7. Alternatívne riešenie sporov


7.1. 
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu.


7.2. Ak predávajúci na žiadosť podľa ods. 7.1. odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci v takom prípade právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon ARS“).

7.3. Postup pri riešení sporu alternatívnym spôsobom je upravený v bode 12. obchodných podmienok predávajúceho.


8. Osobitné ustanovenia k fyzickým osobám podnikateľom a právnickým osobám


8.1. 
Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na prípady uplatňovania práv zo zodpovednosti za vady fyzickými osobami podnikateľmi a právnickými osobami.


8.2. Osoby podľa ods. 8.1. si uplatňujú svoje práva zo zodpovednosti za vady podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka ku kúpnej zmluve (§ 409 až § 475 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník).


9. Záverečné ustanovenia


9.1. 
Ustanovenia tohto reklamačného poriadku je nevyhnutné vykladať vždy v kontexte s ustanoveniami obchodných podmienok predávajúceho, ak v tomto reklamačnom poriadku nie je uvedené inak.


9.2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť tento reklamačný poriadok alebo ho nahradiť novým reklamačným poriadkom.

9.3. Ak sa niektoré z ustanovení tohto reklamačného poriadku dostane do kolízie so zákonnou právnou normou, platí v takom prípade príslušné ustanovenie všeobecne záväzného právneho predpisu.

9.4. Neoddeliteľnou súčasťou tohto reklamačného poriadku je tiež reklamačný formulár.

9.5. Tento reklamačný poriadok je k dispozícii na adrese výdajného miesta predávajúceho alebo v elektronickej podobe na webovej stránke internetového obchodu.

9.6. Otázky ohľadom tohto reklamačného poriadku môže kupujúci alebo ktorákoľvek osoba adresovať predávajúcemu na e-mailovú adresu reklamacie@primefit.sk.

9.7. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 1.4.2020, a nahrádza znenie reklamačného poriadku zo dňa 1.1.2020.