Triediť podľa

Cena
Značky
viac... menej
Filter
Vegán

Vegán

Nie každý toleruje produkty živočíšneho pôvodu a práve preto vegánske zdravé potraviny môžu byť vhodným doplnkom najmä pre vegetariánov a vegánov. Vyvážená vegánska strava znižuje riziká ochorení, napr.: rakoviny hrubého čreva, infarktu myokardu, vysokého cholesterolu, vysokého krvného tlaku, rakoviny prostaty a mŕtvice. Veľa vegánov, ale aj vegetariánov po prechode na bezmäsitú stravu dostatočne nenahradí živočíšne proteíny, rastlinnými proteínmi. To môže mať negatívny vplyv na fyzický, ale aj psychický stav.

Pri vegánskom štýle stravovania si treba dávať pozor aj na dostatočný príjem omega-3 a omega-6 mastných kyselín. Tieto dôležité látky udržujú zdravé srdce a znižujú riziko srdečných chorôb. Medzi vegánske zdroje omega-3 mastných kyselín patria: ľanové a chia semienka, ktoré však treba pre reálne využitie omega-3 mastných kyselín pomlieť. Ďalšími zdrojmi sú aj vlašské orechy, repkový olej, ale tiež najrôznejšie sójové výrobky. U vegánov netreba zabúdať na doplnenie vitamínu B12 pomocou výživových doplnkoch.