Chia semienka - Altevita
  • Chia semienka - Altevita
  • Altevita Chia semienka, nutričné hodnoty

Chia semienka - Altevita

#32_009

Chia semienka sú skvelým doplnkom pre športovcov, vegetariánov, vegánov, osoby s nadváhou, pre dojčatá, malé deti a tiež tehotné a dojčiace ženy.

Hmotnosť
2,00 €
s DPH
Množstvo
Na externom sklade [5-8 prac. dní]

Popis

Bohatý zdroj bielkovín a vlákniny


Chia
semienka sú drobné semiačka šalvije hispánskej (Salvia hispanica), ktorá rastie v niektorých krajinách Južnej a Strednej Ameriky. Tieto semienka patria k tradičným potravinám a po dlhé generácie sa pestujú v niektorých krajinách už viac ako 4000 rokov. Aztékovia používali chia semienka ako formu meny. Semená majú miernu orieškovú príchuť a sú ľahko stráviteľné.


Chia semienka sú významným zdrojom bielkovín, kvalitných sacharidov, tukov, z ktorých má kľúčové zastúpenie nenasýtená mastná kyselina omega-3 a vláknina. Semienka ďalej obsahujú veľké množstvo antioxidanov, vápnik – 5-krát viac vápniku než je v kravskom mlieku. Okrem toho semienka obsahujú železo, zinok, draslík, magnézium, fosfor a ďalšie dôležité živiny ako vitamíny A, B, C a E. Semienka sú schopné významne znižovať hladinu cukru v krvi, pretože napomáhajú predlžovať proces premeny skonzumovaných cukrov na glukózu.


Chia semienka sú významným doplnkom pre športovcov, vegetariánov, vegánov, osoby s nadváhou a v neposlednom rade pre dojčatá, malé deti a tiež tehotné a dojčiace ženy. Ďalej sú vhodnou súčasťou jedálneho lístka pri zvýšenom cholesterole a na podporu zdravia a imunity. Konzumácia chia semienok prispieva k lepšiemu fyzickému výkonu. Semienka neobsahujú lepok a môžu byť preto konzumované aj osobami s alergiou na lepok.

Ako konzumovať Chia semienka

Semienka je vhodné pred konzumáciou „napučať“ v pohári vody aspoň 15 minút. Vodu použite studenú alebo teplú. Počas pučania sa napijú vody a budú lepšie stráviteľnejšie. Semienka je možné pridávať okrem vody aj do džúsov, šalátov, kaší, jogurtu, polievok alebo do smoothies. Pri konzumácii samotných semienok nezabudnite zapiť aspoň jedným pohárom vody.

Chia semienka a chudnutie

Vďaka vysokému obsahu prospešných mastných kyselín a vlákniny sú chia semienka ideálnym doplnkom výživy pri chudnutí. Vláknina zo semienok obmedzuje chute svojimi sýtiacimi vlastnosťami. Okrem toho sú bohaté na proteíny, ktoré sú nevyhnutné na udržanie svalovej hmoty.

Ďalšou významnou vlastnosťou chia semienok pri chudnutí je vplyv gélu zo semienok na žalúdok. Semienka pri styku s tekutinou a žalúdočnými šťavami vytvárajú fyzickú bariéru pred tráviacimi enzýmami. Tým prispievajú k predĺženiu intervalu premeny sacharidov na jednoduché cukry. Semienka svojou funkciou ovplyvňovať cukor v krvi odďaľujú pocity hladu.

Odporúčané dávkovanie

Maximálna denná dávka sú 2 čajové lyžičky (25 g). Túto dávku je ideálne rozdeliť počas dňa a konzumovať ich postupne.

Zloženie

Chia semienka.

Upozornenie

Chia semienka znižujú krvný tlak. Pozor si musia dávať ľudia s nízkym  krvným tlakom, napríklad ľudia v staršej vekovej skupine. Taktiež ľudia, ktorí majú srdcové problémy alebo užívajú lieky na riedenie krvi by nemali konzumovať Chia semienka.

Skladovanie

Skladujte na chladnom a suchom mieste.

Detaily produktu
#32_009
8 ďalších produktov v rovnakej kategórii:

Kód: #11_138

Značka: BioTechUSA

Protein Cream - BioTechUSA

Protein Cream je skvelá kakaová nátierka s lieskovými orieškami, srvátkovým proteínom, bez pridaného cukru, palmového oleja a konzervantov, so sladidlom.

Cena 9,90 €
Viac
Na externom sklade [5-8 prac. dní]